گوفس

گوفس

گوفس

گوفس

دانلود بنر تسلیت


دانلود بنر تسلیت



بنر تسلیت بنر تسلیت بنر تسلیت - ابعاد 100 * 300 - فایل فتوشاپ





بنر تسلیت


وی با اشاره به آمادگی شناسا برای همراهی و هم‌افزایی با فعالان حوزه نشر، گفت: باید تبدیل و دوران گذار از فضای سنتی به نوآورانه را تجربه کنیم. مخاطبان اصلی ما افرادی هستند که عاشقانه با حوزه نشر و کتاب درگیر بودند، اما بکارگیری فناوری‌های نوین از‌جمله واقعیت مجازی و ارزش افزوده، فعالان این حوزه را برای ورود به دنیای جدید آینده آماده می‌کند.

دانلود تاریخ هنر فرش ایران از آغاز تا کنون (دوران معاصر)


دانلود تاریخ هنر فرش ایران از آغاز تا کنون (دوران معاصر)



تاریخ هنر فرش ایران از آغاز تا کنون (دوران معاصر) تاریخ هنر فرش ایران از آغاز تا کنون (دوران معاصر) دسته بندی :فرمت فایل: doc حجم فایل: (در قسمت پایین صفحه درج شده)تعداد صفحات فایل: 62 فروشگاه کتاب : مرجع فایل قسمتی از محتوای متن Word تاریخ هنر فرش ایران از آغاز تا کنون (دوران معاصر) فهرست عنوانصفحه1- پیشگفتار12- مقدمه23- تاریخچه74- ساسانیان125- دوران اسلامی157- سلجوقیان208- مغول و تیموریان229- صفویان2510- عصر جدید (افشار – قاجار – پهلوی)2911- دوران معاصر34 پیشگفتار: با سپاس از خدای مهربان که همیشه در کنارم بوده و بنده را مورد لطف و عنایت قرار داده است؛ جمع شدن این مطالب و نوشتن این کتاب با کمک های عظیم پروردگار میسر شده است. باز از پروردگارم کمال تشکر را دارم که مردی بزرگوار را در جلوی راهم قرار داد، تا بتوانم بعد از کمک از او از این مرد نازنین کمک بخواهم. با تشکر و قدردانی از استاد بزرگوارم جناب آقای امیر احمد ذریه زهرا. در آخر از کلیه کسانیکه در این تحقیق مرا یاری دادند کمال تشکر را دارم. سارا ایران نژاد آذر 1383 مقدمه می توان ایران و روح ایران را در سه چیز کلی بشناسیم 1) در هنر Ù قالی بافی 2) در صنعت Ù کاشی 3) در شعر Ù رباعی اما این را هم می دانیم که همیشه و در همة ادوار مختلف ایرانیان ذوق و سلیقه قابل ستایشی را داشته اند که تنها این سه گزینه بلکه بسیاری از هنرهای دیگر معرف این سخن است. البته آن چیزی که همه ما ایرانیان به آن بالیده و آن را شناسنامة این سرزمین نازنین می دانیم چیزی جز قالی و فرش های ما نمی تواند باشد. قالی، میراث گرانقدری است که از دیرباز به جا مانده و در شناسنامه ملت ما، مهر تأیید خورده است. از این رو حفظ و بالندگی به این میراث نه یک «تفنن» بلکه یک «وظیفه» است. ما مردم ایران زمین باید در جهت رشد و ارتقاء این میراث گرانقدر همیشه کوشا باشیم. یکی از بزرگترین آثار فعالیت بشری، هنر و هنرمند بودن است. هنر و هنرمندان ایران زمین یکی از بزرگترین و شایسته ترین سرمایه ها و افتخارات این کشور بوده اند. زیرا نه فقط ثروت بلکه حیثیت برای آن به وجود آورده و دوستان بسیاری و خواهان زیادی در همه ادوار برای ایرانیان به وجود آورده اند و امروزه همة کشورهای جهان که از تمدن خوبی برخوردارند از مجموعه آثار این مردم هنرمند و کارهای هنری ایران در مجموعه آثار هنری خود استفاده می برند. قالی بر کف سنگها و مرمرهای تالار کاخها. قالی بر کف کاهگل کلبه ها و کومه ها همه جا به شکل باغی نمایان است که گل ها و درختان و ... خود را می آراید و همة دلها و چشم ها را به دنیایی دگر کشانده و به سمت تفرج گاه سوق می دهد. منظرة این تفرج گاه ها که برروی قالی نشسته و نمایان است تا حدی برای مردم این مرز و بوم آشناست. زیرا فرهنگ و تمدن ما ایرانیان با اینگونه طرحها و نقش ها عجین شده است. هر گلی و هر طرحی از این تفرج گاه، انعکاسی از گل های آن باغی است که در آبادی های سرسبز روئیده اتند. انعکاس این طرحها تا ژرفای جان آدمی خطور می کند. از قلب و جان و روح آدمی می گذرد و در بطن و سرشت او می نشیند و جای دل انگیزی باز می کند. قالی ایران Ù هرگاه از آن سخنی به میان می اید آن طبع لطیف بافنده را بیان می کند، زیرا ساخته و دست پروردة زحمتکش ترین و رنجکش ترین مردم ایران زمین اند. که از دل و جان و سرپنجه های بخشنده بافنده برگرفته و نشإت می گیرد. در واقع همین دل و جان لطیف و دستهای بخشنده است که چهرة افتخار ملت ما ایرانیاین را بر صفحة روزگار حک کرده است. زیرا مشخص ترین چیزی است که معرف فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین است. قالی هنری است زنده و گویا، که بیانگر دل و صفای روحانی بافنده را نشان می دهد. هنری است در حد آدمی که همیشه یکپارچگی و همبستگی خود را حفظ کرده است. هنری است که از جزء به کل سوق داده می شود. و گره ها از کنار هم نشستن به یک کلیت زیبا و اصیل می رسند. هنری است که در خلوت با آدمی صحبت می کند و با آنها زندگی می کند. بعضی از این مردم بر این باورند که قالی از افسانه های گذشتگان تأثیر گرفته است. قالی را می توان گفت که باغی است البته باغی از رنگها و نگاره ها که بر کف زمین گسترده است. نه تنها قالی را باید دوست داشت بلکه باید بدان خو گرفت و چشم و دل و جان را باید به گرمای آن سپرد. نام دیگر قالی را می توان به دست آفریده های پرنقش و نگار ایرانی نام نهاد. همة این دست آفریده های پرنقش و نگار ایرانی با تلاش و کوشش زنان و مردانی است که با شوریدگی نگاره ها و گرمی رنگ دل های پاک ممزوج شده است. همة این دست بافته های خلق شده بیانگر مطلبی ارزشمند و والا می باشد و راه و رسم کهن و دیرینه را بیان می دارد. می تواند به نوعی احساسات بافنده را در شرایط مختلف بیان دارد. می تواند بسیاری از سمبل ها و نشانه ها را برای ما روشن سازد. از طرفی دیگر می تواند بیانگر سنت و تمدن هر قومی باشد. وقتی به درون مایه این دست بافته ها می پردازیم مشاهده می کنیم که بیانگر تاریخ هنر و فرهنگ ایرانی می‌باشد. این قالی ها مانند آئینه ای جلوه گری می کنند و تمام زوایای زندگی هر قوم را بازگو می کنند. پس می توان گفت که هنر اصیل قالیبافی ایران با فرهنگ کهنسال این مرز و بوم پیوند ناگسستنی دارد. هنر قالیبافی را یکی از مردمی ترین هنرهای روی زمین به شمار آورد. که نه تنها یک هنر است بلکه سرمایه عظیم کشورمان نیز محسوب می شود. در دروه های اولیه مانند عیلام و ماد و سلوکی و اشکانی Ù در فرش و قالیبافی نمونه اسناد و مدارک و سوابقی در دست نیست. (توضیحات کامل در داخل فایل) متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده به صورت نمونهولی در فایل دانلودی بعد پرداخت، آنی فایل را دانلود نمایید





تاریخ هنر فرش ایران از آغاز تا کنون (دوران معاصر)

دانلود پیکره تراشی و پیکره سازی در نخستین سالهای سده بیستم


دانلود پیکره تراشی و پیکره سازی در نخستین سالهای سده بیستم



پیکره تراشی و پیکره سازی در نخستین سالهای سده بیستم پیکره تراشی و پیکره سازی در نخستین سالهای سده بیستم دسته بندی :فرمت فایل: doc حجم فایل: (در قسمت پایین صفحه درج شده)تعداد صفحات فایل: 18 فروشگاه کتاب : مرجع فایل قسمتی از محتوای متن Word پیکره تراشی و پیکره سازی در نخستین سالهای سده بیستم به نام خدا پیکره سازی یا پیکره تراشی (مجسه سازی) را نمی توان یک اصطلاح ثابت برای اطلاق به اشیاء یا فعالیت های معین دانست. ترجیحاً این نام شاخه ای از هنر بصری است که در جریان رشد و تغییر دایم طبیعی از فعالیت های تازه ای از اشیاء را در بر می گیرد. (چنانکه مثلا حوزه دلالت این اصطلاح در سده بیستم بسیار وسیع تر از سده پانزدهم شده است) با این حال هنر مجسمه سازی دارای یک خصلت اصلی و همیشگی است که آن را از سایر هنرهای بصری متمایز می‌کند. آفرینش شکل سه بعدی بنابراین حجم مهم ترین عنصر در طرح یک مجسمه محسوب می شود. مجسمه ممکن است به صورت همه جانبی یا به صورت نقش برجسته باشد. مجمسه همه جانبی شی است مستقل است و جدا که فضایی را اشغال کرده (وجود مستقل یک آرم یا یک صندلی است) ولی نقش برجسته به زمینه ای متصل شده و یا کمابیش از آن برون آمده است. در ساختن مجسمه مواد بسیار متنوعی چون گل، گچ، موم سنگ، بتن، چوب، فلز به خصوص مفرغ، فاییبرگلاس، عاج، صرف، کاغذ و غیره به کار برده می شود. روش ها و اسلوبهای مجسمه سازی را نیز می‌توان به سه گروه عمده تقسیم کرد. الف: کنده کاری(حجاری): در این روش مجسمه سازی کار خود را با توده ای از ماده جامد (مثلا یک قطعه سنگ یا چوب) آغاز می‌کند و در روند کاستن از توده مزبور به شکل مورد نظر می رسند. ب: شکل دهی: در این روش انواع مواد حجیم پذیر چون موم و گچ و غیره را می توان به کار برد. پ: خفتکاری: در این روش مجمسه ساز قطعات و پیش ساخته یا اشیای یافته را جوشکاری، لحیم کاری، پرچ کاری، میخ کردن، چسبانیدن و غیره به هم متصل می‌کند تا طرح مورد نظر را تحقق بخشد. بنابراین این گونه مجسمه لزوماً از یک ماده همگن ساخته نمی شود. مجسمه های ساخته شده به روش های شکل دهی و خفتکاری را می توان با اسلوبهای قالبگیری و ریخته گری به مجسمه های مقاوم و ماندنی بدل کرد. برای آنکه تمایزی میان مجسمه سازی پیکرها و مجسمه سازی انتزاعی قائل شویم در همه جا اصطلاح مجسمه سازی را به کار می بریم. پیل، چارلز ویلسن (نقاش و مینیاتوریست آمریکایی در لندن زیر نظر ویست هنر آموزی کرد و سپس به فیلادلفیا رفت و در کار چهره نگاری شهرتی به دست آورد از جمله آثارش: تک چهره خود نقاش با استخوان ماموت. پیلارام: نقاش و خوشنویس ایرانی، هنرمند پرکار، درک تجسمی قوی و دستی توانا داشت. خلق اشکال در سه بعد یا به صورت کار یا به صورت کار مستقل یا نقش برجسته.اساساً دو مفهوم متضاد در مورد شکل پیکره سازی وجود دارند وکنده کاری روی سنگهای قیمتی که شامل خارج کردن مواد زائد است تا اینکه فرم از زندان خود خارج شود. این مفهوم افلاطونی به میک لانژ تعلق دارد معنی متضاد زمانی بروز می‌کند که شکل از هیچ خلق می شود و حاصل افزودن مواد پلاستیکی است حکاکی و اندام سازی دو جنبه مجزا و مکمل پیکره سازی هستند.(توضیحات کامل در داخل فایل) متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده به صورت نمونهولی در فایل دانلودی بعد پرداخت، آنی فایل را دانلود نمایید





پیکره تراشی و پیکره سازی در نخستین سالهای سده بیستم

دانلود بنر تسلیت فوتی


دانلود بنر تسلیت فوتی



بنر تسلیت فوتی بنر تسلیت فوتی بنر تسلیت - ابعاد 100 * 300 - فایل فتوشاپ





بنر تسلیت فوتی


دوست دارید چطور کتاب بخوانید؟ کتاب کاغذی یا الکترونیکی؟ تک تک یا چند کتاب همزمان؟ صبح یا شب؟
من دوست دارم یک کتاب داستانی و یک غیرداستانی را با هم بخوانم و این دو را مثلثی در برابر هم قرار دهم تا یک فضای سومی ایجاد شود. کتاب کاغذی، الکترونیکی و صوتی هر کدام مزیت‌های خود را دارند و زمان و مکان خاص خود را می‌طلبند. من تمام روز، در تمام وضعیت‌ها و تمام اتاق‌های خانه کتاب می‌خوانم، و حتی آن‌ها را همراهم بیرون می‌برم تا در مکان‌های خاصی در طول مسیر یا کنار رودخانه نزدیک خانه بنشینم و بخوانم.

دانلود بنر تسلیت


دانلود بنر تسلیت



بنر تسلیت بنر تسلیت بنر تسلیت - ابعاد 100 * 300 - فایل فتوشاپ





بنر تسلیت


کتاب مورد علاقه‌تان که کسی نمی‌شناسدش کدام است؟
در حال حاضر، «مهاجرت‌های اخیر: تاریخ طبیعی عشق و فقدان» اثر مارگارت رنکل. چیزی است میان رویدادنگاری و مشاهدات دقیق تاریخ طبیعی. کتاب او شکاف بین انسان و غیرانسان را از میان برمی‌دارد و به محبت از دست رفته ما با دیگر موجودات زنده جان دوباره می‌بخشد. امیدوارم این تابستان که کتاب منتشر شد، افراد زیادی همین‌ها را در آن کشف کنند.